توافق جامع میان چین و آمریکا حاصل شد، مسائل حل خواهند شد

به گزارش وبلاگ بهابادی به نقل از اسپوتنیک، تلویزیون دولتی چین از توافق دیپلمات های دو کشور چین و آمریکا در آلاسکا برای پیشبرد گفتگوها میان دو طرف در راستای اجتناب از تقابل به توافق رسیدند.

توافق جامع میان چین و آمریکا حاصل شد، مسائل حل خواهند شد

تلویزیون دولتی سی سی تی وی با اعلام این خبر اعلام کرد: دو طرف برای حفظ گفتگو و ارتباط با یکدیگر در راستای روابط مترقی دو جانبه، اجتناب از تقابل و مواجهه و همچنین ارتقا توسعه سالم و پایدار روابط با یکدیگر، بررسی مسائل افغانستان، شبه جزیره کره و میانمار و همچنین حفظ و تقویت روابط دو جانبه در خصوص مسائل مطرح شده به توافق رسیدند.

تلویزیون دولتی چین همچنین از توافق پکن و واشنگتن برای همکاری مشترک در زمینه تحقیق و توسعه تولید واکسن کرونا و احیای مجدد اقتصاد جهانی با یکدیگر خبر داده است.

لازم به ذکر است روز پنجشنبه، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید جلسه ای مشترک با یانگ جیئه چی رئیس کمیته مرکزی روابط خارجی و وانگ یی وزیر امور خارجه چین در آلاسکا داشتند که دور نخست این نشست ها به دلیل اتهامات دو طرف به یکدیگر در خصوص کارشکنی ها و نقض پروتکل های دیپلماتیک و اقتصادی به شکست انجامید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "توافق جامع میان چین و آمریکا حاصل شد، مسائل حل خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق جامع میان چین و آمریکا حاصل شد، مسائل حل خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید